måndag 18 mars 2013

Ultraljud

Idag har jag varit på mitt livs första ultraljud.
Nej, jag är inte gravid, utan min rygg fick sig en omgång med ultraljud idag vid fysioterapin.
Fick även ha ett par små brickor på ryggen som utgav små elektriskastötar, men de stötarna gör inte ont utan snarare är det skönt. Det förutnämnda + en värmekudde i 15 minuter.
Sen fick jag ett stycke blå tejp fastklistrat på nacken, för att försöka få igång bättre blodcirkulation vid nacken och duktig som jag är har jag redan hunnit få en bit att lossna...
Hon vid fyssen tyckte att jag är märklig, haha eller inte jag, utan snarare min kropp och mina muskler.
Och jag håller med henne.
Jag känner mig som en 80-åring istället för 16-åring eftersom jag i princip inte går en dag utan att jag får någon sorts "krämppo", och huvudvärken som så flitigt håller i sig dagligen.
Njäää, inte så roligt.
Men nu ska vi se om läkaren, fyssen och eventuella provtagningar kan ge svar på min kropps bekymmer.
Håller tummarna iallafall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar